-->
Уряд намагається перекласти фінансування доставки пенсій на пенсіонерів

До такого висновку прийшов СПО об’єднань профспілок, проаналізувавши  проект постанови КМУ № 277 «Про додаткові заходи щодо організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України», яку він не підтримав.


Аргументацією профспілок було те, що зазначеним документом суттєво змінюється порядок виплати пенсій та запроваджується плата за доставку пенсій за рахунок самих одержувачів.


Не зважаючи на профспілковий супротив, постанова була ухвалена 29 березня 2021 р. Тепер, починаючи з 1 вересня ц.р. виплата усіх пенсій   здійснюватиметься лише через уповноваженні банківські установи.

В Україні запроваджується електронна форма трудових книжок працівників

Верховною Радою України прийнято Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» № 1217-ІХ (далі - Закон), який набирає чинності через три місяці з дня його опублікування, тобто з 10 червня 2021 року, крім пункту 4 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення», який набрав чинності з дня опублікування цього Закону, тобто 10 березня 2021 року (опублікований 10.03.2021 в газеті «Голос України», № 44).

 

Законом № 1217-ІХ внесені зміни до низки нормативно-правових актів. Зокрема, згідно із зазначеним Законом стаття 48 «Трудові книжки» Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) повністю змінена і в новій редакції має назву «Облік трудової діяльності працівника». Згідно з частиною першою цієї статті облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – Державний реєстр) у порядку, визначеному 3аконом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

 

 

ЗАРЕЄСТРОВАНО РОЗРОБЛЕНИЙ ПРОФСПІЛКАМИ ЗАКОНОПРОЕКТ

У Верховній Раді України 19 квітня 2021 року зареєстровано розроблений ФПУ законопроєкт “Про внесення змін до деяких законів України (щодо дотримання прав профспілок)” реєстр. № 5402, внесений представником ФПУ у Верховній Раді України, народним депутатом України Вадимом Івченком.

 

За інформацією Департаменту правового захисту апарату ФПУ, законопроект розроблено з метою приведення положень законодавства у відповідність до Конвенції Міжнародної організації праці № 87 про свободу асоціації та захист права на організацію в частині дотримання прав профспілок та усунення колізії між різними правовими нормами, що існують в законодавстві в частині подання профспілковими організаціями фінансової звітності до органів статистики та фіскальної служби.


Законопроектом передбачається внесення змін до законів України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність" та "Про державну статистику" в частині виключення профспілок, їх організацій та об'єднань профспілок з кола суб'єктів, які зобов'язані подавати до органів статистики фінансову звітність та бути респондентами цих органів.


 

Київоблпрофрада

за повідомленнім: 

https://fpsu.org.ua/259-slajder-izbrannykh-novostej/20365-nasha-borotba-zareestrovano-zakonoproekt-rozroblenij-fpu-2.html

“ПРОСТЕ РІШЕННЯ” ПРО ЗВУЖЕННЯ ТРУДОВИХ ПРАВ?

У Верховній Раді України зареєстровано проект закону №5371 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо спрощення регулювання трудових відносин у сфері малого і середнього підприємництва та зменшення адміністративного навантаження на підприємницьку діяльність”.

Проект Закону було розроблено громадською організацією “Офіс простих рішень та результатів”, що очолює Міхеіл Саакашвілі.


За висновками юристів ГО “Трудові ініціативи”, законопроект містить низку вкрай загрозливих положень, що можуть стати реальними факторами порушення прав людини через індивідуалізацію трудових договорів на малих та середніх підприємствах, адже до них можна буде буквально вписати будь-що, посилаючись на “свободу договору”.

Зміни до законодавства, що пропонуються законопроектом, не кореспондуються з європейським курсом України та взятими на себе нашою державою міжнародних зобов'язаннях.

Даний законопроект містить як потенційні загрози правам конкретної працюючої людини в Україні, так і прямі звуження прав профспілок на участь у процесі регулювання та організації праці.

Детальніше – proste-rshennya-pro-zvuzhennya-trudovyh-prav_140421.doc [83,5 Kb] (завантажень: 22)

Законотворці розглянули питання врегулювання оплати праці високопосадовців та топ-менеджмента

При Комітеті Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів буде створено робочу групу, яка займатиметься питанням розробки системного законопроекту з метою удосконалення оплати праці керівників державного сектору.

 

Таке рішення ухвалено 12 квітня ц.р. на засіданні Комітету, враховуючи, що наразі у Парламенті зареєстровано 14 законопроектів, які стосуються питань оплати праці зазначеної категорії осіб.

За інформацією Департаменту з питань бюджету та оплати праці апарату ФПУ, у ході засідання, в якому брали участь представники профспілок, зазначалось, що державне регулювання оплати праці працівників підприємств, установ та організацій має відбуватися з урахуванням рівних підходів, які б унеможливлювали створення будь-яких переваг для топ-менеджемента. На цьому неодноразово  наголошували профспілки та привертали до цього увагу своїх соціальних партнерів.

Зокрема, у рамках переговорів з укладення Генеральної угоди на 2019-2021 роки профспілки пропонували передбачити норми щодо внесення відповідних змін до законодавства та включення до колективних угод і договорів положень щодо забезпечення справедливої диференціації заробітної плати. Проте, тоді профспілкові пропозиції не були підтримані іншими сторонами Генеральної угоди.

ЗМІНЕНО ПОРЯДОК ЕЛЕКТРОННОЇ РЕЄСТРАЦІЇ ЛИСТКІВ НЕПРАЦЕЗДАТНОСТІ ТА НАДАННЯ ІНФОРМАЦІЇ З НЬОГО

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 31.03.2021 р. №323 з 1 травня 2021 року змінено Порядок організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього.

 

За повідомленням Департаменту правового захисту апарату ФПУ,  електронний реєстр накопичує, зберігає, обліковує та використовує інформацію про сформовані (видані), продовжені листки непрацездатності. Він потрібний для реалізації прав застрахованих осіб на допомогу по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах, оплату перших п'яти днів тимчасової непрацездатності, яку здійснюють за рахунок коштів роботодавця, а також для перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності.

Реєстр формує та веде Пенсійний фонд України, який є володільцем інформації, що міститься в ньому.

Мінсоцполітики хоче збільшити фінансове навантаження на страхувальників

  


Підготовленим Мінсоцполітики законопроектом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації функцій Фонду соціального страхування України» пропонується вирішити проблеми Фонду за рахунок самих застрахованих осіб і страхувальників

 

За інформацією Управління соціального страхування і пенсійного забезпечення апарату ФПУ, ФСС тривалий час перебуває у фінансово кризовій ситуації. Починаючи з 2018 року постійно існує борг перед застрахованими особами з надання допомоги по тимчасовій непрацездатності та вагітності і пологах, який нині становить більше 2 млрд. грн.

 

Протягом усього цього періоду сторони соціального діалогу регулярно порушували питання про необхідність термінового вирішення проблеми дефіциту бюджету Фонду. Чому немає державної підтримки для Фонду у такий складний час, як це робиться в інших країнах? Але, незважаючи на заперечення представницьких сторін профспілок і роботодавців, Урядом затверджується бездефіцитний бюджет Фонду соціального страхування на 2021 рік. І це при існуючому дефіциті бюджету Фонду! 

Тепер Мінсоцполітики пропонує вирішити проблему дефіциту в інший спосіб – шляхом урізання виплат застрахованим особам і ще більшим фінансовим навантаженням на роботодавців, які і так потерпають від локдаунів.

Яку відповідальність несуть споживачі за борги за комунальні послуги

За несплату за користування житлово-комунальними послугами до боржників може застосовуватись відповідальність у формі: стягнення пені, припинення надання комунальних послуг, виселення з житла та звернення стягнення на нерухомість відповідно до норм законодавства.

 

Аналіз Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків»

Метою Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» є досягнення паритетного становища жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства шляхом правового забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, ліквідації дискримінації за ознакою статі та застосування спеціальних тимчасових заходів, спрямованих на усунення дисбалансу між можливостями жінок і чоловіків реалізовувати рівні права, надані їм Конституцією і законами України.


Так, розділом III цього Закону гарантується забезпечення рівних прав та можливостей жінок у громадсько-політичній сфері, зокрема рівних виборчих прав з чоловіками під час висунення кандидатів у народні депутати України.

 

Внесено зміни до законодавства стосовно надання допомоги з часткового безробіття

Внесено зміни до законодавства стосовно  надання допомоги з часткового безробіття на період карантину або надзвичайної ситуації.


Чинне українське законодавство передбачає надання допомоги з часткового безробіття на період карантину для застрахованих осіб, які втратили частину доходу через обмежувальні заходи, пов’язані з протидією поширенню COVID-19.

Верховною Радою України 4 лютого ц.р. ухвалено закон «Про внесення змін до статті 47-1 Закону України «Про зайнятість населення» щодо надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину та/або надзвичайної ситуації, встановлених Кабінетом Міністрів України» № 1212-IX, який підписав Глава держави.